Trenings-tilbud.
Trenings-tilbud / Røde timer

Røde timer

RØDE TIMER:
Rene styrkebaserte timer med varierende styrkeintensitet, belastning med/uten vekter, med liten eller ingen krav til koordinasjon, også pulstopper .



TRX - SLYNGETRENING

STYRKE, FLEKSIBILITET, STABILITET, BALANSE, KJERNEMUSKULATUR- OG KONDISJONSTRENING I ETT!

Forholdsvis ny treningsform som har kommet til Norge for å bli - alle kan starte på ønsket nivå ut fra egen form, og resultatene kommer raskt! Bruk egen kroppsvekt som utgangspunkt, gjør øvelsene tyngre eller lettere ved å justere vinkelen på kroppen og lengden på slyngene i forhold til gulvet. På denne måten kan ALLE gjennomføre øvelsene på en skånsom måte. Tren opp kjernemuskulatur, stabilitet i rygg, mage og skuldre. Noen av øvelsene på de største muskelgruppene kan gjøres eksplosivt og hardt nok til at du får opp pulsen slik at du også får trent litt muskulær utholdenhet! Absolutt hele kroppen er involvert - resultatene kommer veldig raskt. Bli med på en effektiv og gøy gruppetime!

Intensitet: 4-6 Koordinasjon: 1-2 Farge Rød


TABATA

En tabata består av åtte runder med 20 sekunder arbeid og 10 sekunder hvile. Det blir til sammen fire minutter for å fullføre én tabata. Standard er blitt å gjennomføre åtte slike tabataer for en komplett HIIT-økt.

Poenget er hjertetrening, så tempo er en vesentlig faktor for å få opp puls – og så holde den høy. Varier mellom muskelgrupper fra tabata til tabata for å unngå syre.


WOD


HVA ER EN WOD?
Det som på CrossFit-språket kalles en WOD står for «Workout of the Day».

Når du kommer til timen står dagens WOD på tavla og instruktørene tar deltagerene gjennom økta i felleskap. En WOD tar vanligvis 50 minutter, og inkluderer oppvarming og uttøying, en del som består av styrke og/eller teknikk-trening, og en såkalt «metcon» (står for metabolic conditioning) som typisk er sammensatt av flere kondisjons-, vektløfting- og turn-elementer og tar et sted mellom 5 og 20 minutter. Instruktøren vil hjelpe med teknikk og motivasjon underveis og du kan forvente at dine medatleter som er på samme timen også vil trå til med heiing og pushing for å få deg i gjennom metcon-biten på best mulig måte.